joi, 11 octombrie 2007

În instituţiile publice din ţara noastră şefii sunt adesea nedrepţi, nerespectuoşi şi autoritarişti cu subalternii şi obedienţi, chiar linguşitori, cu superiorii. Acest comportament este expresia unui defect de caracter, tot aşa cum este şi obedienţa exagerată a micilor funcţionari. Relaţiile de acest fel crează o atmosferă proastă, de suspiciune, care are, în timp, repercusiuni atât asupra sănătăţii tuturor celor implicaţi cât şi asupra rezultatelor muncii din instituţia în cauză. Soluţia ar fi, după părerea mea, iniţierea unor cursuri de comunicare pentru toţi angajaţii. Ştiu că un astfel de curs, în urma căruia ar trebui ca oamenii să înveţe - de exemplu - să nu ridice niciodată tonul unii la alţii, să-şi recunoască unii altora meritele, să nu se vorbească unii pe alţii de rău în absenţă etc., ar putea fi considerat ca o altă obligaţie de serviciu, între atâtea altele mai mult sau mai puţin formale, dar măcar vor auzi toţi că există şi moduri mai bune, mai umane şi mai sănătoase de "a fi" la serviciu.

Niciun comentariu:

Teoria și practica nursing (volumul V): Nursing în medicina internă

A apărut volumul al cincilea al ghidului-manual pentru învățământul sanitar "Teoria și practica nursing" , o lucrare care încearcă...