Reușesc (împotriva trendului societății noastre de acum, care poate tăia orice entuziasm și orice motivație) să mă țin de proiectul de cultivare a lecturii în școală, început acum câțiva ani. Azi, din nou, o întâlnire cu o clasă de elevi
(a douăzecea de acest fel, cred, de la începutul lunii ianuarie),
la un liceu din orașul meu, în care încerc să le lămuresc legăturile
(adesea nevăzute, oricum cercetate și demonstrate în ultimul timp)
dintre citit și sănătate, în sensul impactului pozitiv pe care îl are
acest obicei bun asupra reglării emoțiilor și stării generale de bine, asupra dimensiunilor psihologice, sociale și spirituale ale sănătății, la fel de importante ca dimensiunea biologic-medicală.
De fiecare dată, am parte de întrebări
interesante și, chiar dacă unii adolescenți au probleme de concentrare
și devine atât de greu uneori să ai o comunicare reală cu ei (ceea ce mă
face să-i plâng pe dascălii de azi, a căror misiune pare mai grea decât
altădată), tot cred că genul acesta de activitate merită să fie făcut,
cu modestie și încredere, cu atâta firesc și naturalețe cât ești în
stare, cu optimism și credință.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Teoria și practica nursing (volumul V): Nursing în medicina internă
A apărut volumul al cincilea al ghidului-manual pentru învățământul sanitar "Teoria și practica nursing" , o lucrare care încearcă...
-
A apărut și volumul III din Teoria și practica nursing ", "Procesul de îngrijire a pacientului". Profesorii, elevii și stud...
-
Dacă autonomia profesională în nursing are de suferit, nici cu utilizarea adecvată a modelelor teoretice nu stăm prea bine. Pentru practic...
-
F aceți-vă un obicei din a discuta în fiecare zi cu copilul dumneavoastră – atât când este mic, cât și atunci când a devenit a...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu