Obiceiul
strângerii mai multor clase într-o singură sală pe motiv că este bine să
beneficieze de activitatea de promovarea sănătății cât mai mulți elevi nu este
dintre cele mai bune și eficiente. Dincolo de diferențele legate de mărimea
grupului-țintă, cunoscute de pedagogi, motivul principal rămâne acela că într-un
cerc restrâns fiecare participant are șansa de a pune întrebări, iar dialogul
poate avea loc. Este neprețuită participarea reală a elevilor la procesul
educativ, iar eficiența metodelor interactive nu mai trebuie demonstrată.
Prelegerile și conferințele
sunt necesare, nimic de zis, de fiecare dată când avem de a face cu grupuri mai
mari – să zicem – de șaizeci de persoane, dar riscul neparticipării din partea
audienței, mai ales când vorbitorul nu are talent oratoric, crește
semnificativ. Este cunoscut aerul de distracție pe care îl arată orice adunare
de liceeni sau de copii, mai mult sau mai puțin obligați de profesori să
participe la câte o activitate în comun, în sala de conferințe a școlii sau
într-o sală de clasă mai mare. Altfel, un aer firesc și un comportament normal,
în acord cu vârsta și, adesea, în legătură cu absența catalogului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu